Reis door West-Canada en mijn eerste maand in Guelph!

2 oktober 2015 - Guelph, Canada

Hi there!

Nu ik anderhalve maand vertrokken ben is het wellicht tijd voor een korte update. Om te beginnen bij het begin; mijn reis naar Calgary. Na een vlucht van acht uren kwam ik aan op het vliegveld. Gelukkig had ik daar geen problemen het land binnen te komen, want daar doen ze nogal eens moeilijk over hier, later meer daarover. De eerste zes dagen heb ik in Calgary vertoefd. Op zich een mooie stad en gelijk een goede indruk gekregen van de Canadezen en de cultuur hier.  De eerste dag gelijk maar een fiets gehuurd om de stad te verkennen, kapot gegaan op een heuveltje met een temperatuur van 34 graden Celsius en weer teruggekeerd naar mijn hostel. Kortom, een zware eerste dag;) Verder heb ik die week een museum van de geschiedenis van Canada bekeken, wat zeer interessant was, en onder andere nog naar Chinatown, een natuurpark en het Olympisch park geweest en heb ik de skyline van Calgary bekeken. Ik had daarbij gezelschap van andere hostelgangers, voornamelijk Duitsers. Zo veel heb ik niet met de stad, dus na zes dagen had ik Calgary wel bekeken.

DSC00094 DSCN5953 DSC00171

De 18e van augustus kwam Gera aan en zijn we vanuit Calgary gelijk de Rocky Mountains ingereden. Hier was het allemaal om te doen. We hebben eerst een stukje gereden door de Rockies, waar we werden opgehouden door een koppel geiten op de weg. Uiteindelijk hebben we overnacht in Canmore. De volgende dag zijn we doorgereden naar Banff National Park, waar we eerst Banff hebben bezocht. Echter, daar was het nogal druk en toeristisch en het leek er niet echt op dat je de "echte" bergen hier zou zien. Daarom zijn we doorgereden naar Lake Louise en zijn we omhoog gegaan met de gondel. Boven aangekomen hadden we een mooi uitzicht over Lake Louise, het meer van Lake Louise en de Rocky Mountains. Het meer van Lake Louise staat bekend om het blauwe water, dus daar ook maar een kijkje genomen. Vervolgens zijn we doorgereden naar Yoho National Park, minder bekend, maar des te mooier. Hier hebben we overnacht bij de Takakkaw falls in een wildernis hostel. Dus geen elektra, enkel gas en water, maar wel bijzonder. De volgende dag zijn we teruggereden naar Moraine Lake. Hier was het een stuk rustiger dan bij Lake Louise en naar mijn mening veel mooier.

DSCN6147 DSCN6202 DSC00297 DSC00408

Na Moraine Lake hebben we de Icefields Parkway richting Jasper National Park gereden. Deze weg wordt gezien als een van de mooiste routes ter wereld en dat is zeker waar. Hier zijn we Bow Lake, Peyto Lake, Mistaya Canyon en de Athabasca-gletsjer gepasseerd en dat was zeer de moeite waard. Aangekomen in Jasper dachten we een overnachting te hebben, maar er was iets fout gegaan met de boeking. Na een tijdje zoeken weer onderdak gevonden in een wildernishostel, waar nu zelfs het water schaars was of besmet met parasieten. De volgende dag hebben we Maligne Lake bezocht en zijn we doorgereden naar Wells Provincial Park. Daar hebben we het park bekeken en overnacht in Clearwater, om de volgende dag een lange reis naar Vancouver Island te maken. Toen we op de veerboot naar het eiland stonden, hebben we gelijk walvissen gezien. De volgende dag op Vancouver Island zijn we vanuit Victoria eerst naar Sooke gereden, waar we een hike hebben gedaan. Die dag hebben we overnacht in Nanaimo. De volgende dag hebben we de westkust van het eiland aangedaan bij Ucluelet en Tofino en in de Stille oceaan gelopen bij Long Beach. Na Vancouver Island zijn we doorgereden naar Seattle waar we twee nachten zijn verbleven. In Seattle hebben we de public market en de Space Needle  bezocht en zijn we op de 73e etage van Columbia Centre, het hoogste gebouw van Seattle, geweest. De volgende dag maar weer een poging gedaan terug te komen in Canada. Na een uur te zijn opgehouden door een agente die zeker wist dat we drie jaar in Canada zouden studeren (laat ik het er op houden dat deze persoon niet in haar beste doen was) en volledig te zijn nagetrokken door de douane, konden we uiteindelijk toch verder rijden, waar we in Langley bij kennissen van Gera verbleven. De volgende dag nog even door Vancouver gelopen en elf uur 's avonds op het vliegtuig gestapt richting Toronto. Kortom, veel gereisd, maar ook veel gezien!

DSC00463 DSCN6579 DSC00611 DSCN7131

Na een korte nacht werden we de volgende ochtend om 7 uur, 5 uur vlucht en 3 uur tijdsverschil, opgewacht door de familie waar we wonen. De eerste avond zijn we gelijk mee naar een country kroeg geweest. Heel anders dan in Nederland, maar wel gezellig! De volgende maandag moesten we beginnen bij Nutreco. De eerste week hebben we geholpen met het wegen van kalveren en meegelopen op de proefboerderij, waar we mest-, bloed- en melkmonsters moeten nemen en hebben we een voerfabriek van een dochterbedrijf van Nutreco bezocht. De afgelopen weken zijn we voornamelijk op het proefbedrijf met ons proeven bezig geweest, dus veel monsters nemen. Momenteel doen we een proef waarbij we op woensdag en donderdag elke twee uren een pensvloeistofmonster moeten nemen, inclusief de nacht. Houdt je van de straat zal ik maar zeggen. Het werk is leuk om te doen en ik vermaak me hier wel. Ik heb onder andere gekanood, een Farmers Market en een koeveiling bezocht. Genoeg te zien en te doen hier dus! Het weer begint hier al wel snel te veranderen. Vorige week hadden we nog volop zon, maar deze week kan de winterjas al bijna aan. Op naar de kou dus.

Bedankt voor het lezen en ik zal proberen jullie op de hoogte te houden!

See ya!